Förutsättning för snabb leverans är att Kvitto, felbeskrivning och alla eventuella tillbehör, som kan tänkas vara inblandade när felet uppträder, bifogas.

Annars kanske vi måste efterlysa tillbehör som minneskort, sladd eller batterier etc. för kontroll vilket kan förlänga leveranstiden några dagar.

Om din service inte täcks av Garantin så skickar vi alltid ut ett kostnadsförslag innan vi lagag något.

Ni väljer då mellan följande alt:

1. Laga till det pris vi angett (ingen frakt avgift tillkommer)

2. Reur utan åtgärd Kostar i de flesta fal250:- inkl moms & returfrakt (det kan bli dyrare om din service är stor och behöver          monteras ihop innan retur, men då anger vi det i kostnadsförslaget)

3. Skrota din service hos oss kostnadsfritt (ingen undersökningsavgift tas ut)

OBS! Alla SIGMA servicear måste registreras hos SIGMA innan inskick

OBS! VI KAN TYVÄRR INTE LÄMNA KOSTNADSFÖRSLAG PÅ EN SERVICE INNAN VI HAR UNDERSÖKT DEN.

Om en produkt som lämnats in för garantireparation eller reklamation efter undersökning visar sej vara skadad av sand, damm, vätska, mekanisk åverkan (stötskada), felaktigt handhavande eller liknande, upphör all garanti att gälla.

Paketera din service väl i en kartong med skyddande material runt produkten så den inte skadas under frakten. Att skicka enbart i ett vadderat kuvert eller liknade rekommenderar vi EJ.

SKICKA ALLTID MED EN FELBESKRIVNING, RETURADRESS, KVITTO, EPOST-ADRESS OCH MOBILNR FÖR SMS-AVISERING VID RETUREN TILLSAMMANS MED SERVICEN!!!

Skicka gärna paket som körs ut till oss, då det kan vara svårt att hinna med att åka runt till olika utlämningsställen för att hämta paket.